Ce nouvel atelier d'enseignement à Paris était basé sur la problématique du luxe. Qu'est-ce que le vrai luxe aujourd’hui ? Comment les grands noms du luxe communiquent-ils avec leurs clients? Quelles sont les tendances du luxe pour les deux prochaines années? Afin de répondre à ces questions, j'ai eu l'opportunité de visiter la boutique Hermès rue de Sèvres, L'Eclaireur rue Hérold et la boutique Louis Vuitton des Champs Elysées.
This study workshop, which took place in Paris, was based on the theme of luxury. It investigated the meaning of luxury nowadays and attempted to identify how important firms dealing in luxury items communicate with their customers and indicate future trends in the field over the next two years. To answer these questions, I went to visit the Hermès boutique in Sevres Street, L’éclaireur in Hérold Street and the Louis Vuitton store on the Champs Elysées.
This study workshop, which took place in Paris, was based on the theme of luxury. It investigated the meaning of luxury nowadays and attempted to identify how important firms dealing in luxury items communicate with their customers and indicate future trends in the field over the next two years. To answer these questions, I went to visit the Hermès boutique in Sevres Street, L’éclaireur in Hérold Street and the Louis Vuitton store on the Champs Elysées.
Hermès
La boutique Hermès Rive Gauche est aménagée de manière à présenter les 14 métiers de Hermès. Toutefois, cet espace développe davantage le département maison. Hermès a aussi fait appel à trois prestataires externes qui louent un espace de vente dans la boutique. (Un fleuriste, une librairie et un bar à thé).
The Hermes boutique on the Rive Gauche is designed to showcase the 14 crafts
associated with Hermès products. However, the boutique puts particular emphasis on its
home department. Hermès has also hired three external service providers who rent retail
spaces in the shop - a florist, a bookstore and a tea bar.
L'Eclaireur
Armand et Martine Hadida ont ouvert cette succursale en septembre 2001. Cet espace est situé dans les anciennes écuries d’un hôtel particulier du XVIIIe siècle. C’est un lieu sans vitrine et sans ouverture sur la rue qui convient donc parfaitement au concept des boutiques de la marque. En effet, tous les espaces Eclaireur n’ont aucune communication extérieure, on sonne pour entrer. L’Eclaireur Hérold est destiné à réunir des stylistes conservant une intégrité totale au niveau de leur création. Une fois franchie la porte d’entrée, le client est plongé dans un univers à part, proposant une nouvelle manière de s’offrir du luxe.
Armand and Martine Hadida opened this branch office in September 2001, located in the former stables of a eighteenth century mansion. It is a place without any windows or openings into the street and is therefore ideally suited to the concept of brand shops. Indeed, none of the spaces have any sort of outdoor communication- you have to ring to enter. L’éclaireur Herold is intended to bring together designers who maintain complete integrity over their creations. Once inside the front door, the client is immersed in a unique environment that provides a new way of experiencing luxury goods.
Louis Vuitton
La boutique sur les Champs Elysées possède onze vitrines. Lors de notre visite, elles sont aménagées sur le thème “Life is a journey“. Le magasin est sur deux étages (sur plusieurs niveaux). Le rez-de-chaussée accueille l’espace consigne et la maroquinerie. Le deuxième étage est composé de la mode et accessoires homme et femme ainsi que de l’espace bijoux. L’espace maroquinerie est aménagé de manière à conduire les clients vers le fond du magasin. Pour cela, les produits les plus recherchés (sacs monogrammes) sont placés au fond de la boutique.
The Champs Elysees shop has eleven display windows. During our visit, they were decorated around the theme of "Life as a journey". The store is spread over two floors (on several levels). The ground floor has a checkroom and presents leather goods. The second floor is devoted to fashion and accessories for men and women and the sale of jewelery. The space is laid out in such a way that it leads customers to the back of the store. For this reason, the most sought-after products (monogramed bags, for example) are placed at the back of the shop.
Armand et Martine Hadida ont ouvert cette succursale en septembre 2001. Cet espace est situé dans les anciennes écuries d’un hôtel particulier du XVIIIe siècle. C’est un lieu sans vitrine et sans ouverture sur la rue qui convient donc parfaitement au concept des boutiques de la marque. En effet, tous les espaces Eclaireur n’ont aucune communication extérieure, on sonne pour entrer. L’Eclaireur Hérold est destiné à réunir des stylistes conservant une intégrité totale au niveau de leur création. Une fois franchie la porte d’entrée, le client est plongé dans un univers à part, proposant une nouvelle manière de s’offrir du luxe.
Armand and Martine Hadida opened this branch office in September 2001, located in the former stables of a eighteenth century mansion. It is a place without any windows or openings into the street and is therefore ideally suited to the concept of brand shops. Indeed, none of the spaces have any sort of outdoor communication- you have to ring to enter. L’éclaireur Herold is intended to bring together designers who maintain complete integrity over their creations. Once inside the front door, the client is immersed in a unique environment that provides a new way of experiencing luxury goods.
Louis Vuitton
La boutique sur les Champs Elysées possède onze vitrines. Lors de notre visite, elles sont aménagées sur le thème “Life is a journey“. Le magasin est sur deux étages (sur plusieurs niveaux). Le rez-de-chaussée accueille l’espace consigne et la maroquinerie. Le deuxième étage est composé de la mode et accessoires homme et femme ainsi que de l’espace bijoux. L’espace maroquinerie est aménagé de manière à conduire les clients vers le fond du magasin. Pour cela, les produits les plus recherchés (sacs monogrammes) sont placés au fond de la boutique.
The Champs Elysees shop has eleven display windows. During our visit, they were decorated around the theme of "Life as a journey". The store is spread over two floors (on several levels). The ground floor has a checkroom and presents leather goods. The second floor is devoted to fashion and accessories for men and women and the sale of jewelery. The space is laid out in such a way that it leads customers to the back of the store. For this reason, the most sought-after products (monogramed bags, for example) are placed at the back of the shop.
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